Berättat

Tack för alla peppande kommentarer, nu vet några på jobb om vår graviditet och jag försöker inte dölja det längre. Jag tog ock lämnade in min blodgruppering igår så minst tre personer har ju fått veta det. Det kändes faktiskt helt rätt att berätta, och det måste ju betyda att det är bra. Nu ska det bli spännande och se hur mycket det har spridit sig imorgon.
Samtidigt som jag tog blodgrupperingen så mätte jag också mitt hb-värde och märkte att det blivit lägre sen jag blev gravid, normalt så ligger jag på ca 146 g/L så jag har ju högt normalt, men nu hade det sjunkit till 122 g/L. Tittar man bara på siffrorna så ligger det ju fortfarande inom det normala, men för mig är det ju lägre. Kanske delvis därför jag är så trött hela tiden, har ju hört att tröttheten ska gå över i vecka 12 men det har jag inte märkt.
 
Idag har vädret varit helt underbart så jag och maken tog en lång cykeltur till Malmö, det var lite över 2 mil och helt fantastiskt skönt att komma ut och röra på sig, men fy vad trött jag är så nu ångrar jag lite att jag inte tagit semester imorgon, men det är ju lätt att tänka på det nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0