Dölja magen

Gårdagen bjöd på kalas för mamma, då åkte såklart en av mina två dölja magenklänningar på då det skulle komma mycket folk. Visst vi har gått in i vecka 12 nu, 11+3 idag, men jag vet inte om jag vill berätta än. Samtidigt börjar det kännas lite jobbigt att hålla på med att dölja magen hela tiden. Sen är ju frågan m det är säkert nu, tycker aldrig det känns säkert. Vet inte om vi ska vänta till efter kub. Är så rädd att knodden inte lever... Samtidigt så vet jag att man inte kan tänka så, men jag börjar bli lite för nojig nu då jag inte har några symptom kvar, tycker till och med det känns som om brösten blivit mindre. 
Håller ju på att bli knäpp. 

Kommentarer
Postat av: Fiffig

Usch! Ska man aldrig sluta oroa sig? Jag kommer hinna noja ihjäl mig tills vårt ul om 25 (!!!) dagar.

Att gömma magen måste vara lurigt. Redan nu är jag svullen, fast det är väl snarare äggstockarna än livmodern. Men man vill ju ändå inte att någon ska se. Fick ge mig ut och skaffa lite löst sittande kläder idag så jag reder mig tills det känns okej att jäsa ut.

Kram

Svar: Det verkar inte so om oron någonsin försvinner så det är bara till att förbereda sig :P, jag bar också halvt ihjälnojad innan vårt första UL, är det ert första eller andra? Det är 14 dagar kvar till vårt. Jag kan rekommendera att titta på JOY och KappAhl för luftiga fluffiga tunikor/klänningar som inte är av mammavarianten men gömmer magen fint.

När hade ni tänkt berätta om er graviditet?
Kram
Mot ett liv

2013-05-04 @ 18:40:57
URL: http://fiffig.bloggo.nu
Postat av: Fiffig

Vi ska på första ultraljudet efter et den 29:e. Då ska bebisen vara i vecka 8+1. Går det väl då berättar jag nog för de närmsta på jobbet, de som vet att vi gjort ivf. Och kanske ytterligare någon nära bekant. Idag berättade vi för mina föräldrar. De började gråta av glädje! Min syster vet också.
Sen misstänker jag att det blir en möhippa för mig snart (ska ju gifta mig) och då kanske många listar ut att något är på gång..,

Svar: Vad härligt att få en sådan reaktion från föräldrarna :-) På möhippan är ju risken ganska så stor att fler får reda på det, men det gör väl inget, är ju helt fantastiskt. Kram
Mot ett liv

2013-05-05 @ 19:49:30
URL: http://fiffig.bloggo.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0