Kallelse

Idag bestämde jag mig för att berätta om knodden för min chef. Hon har ju vetat om att vi gått igenom IVF-behandlingen men inte att det har tagit och att vi faktisk fick ett plus. Några av mina närmsta kollegor har vetat för att det ska underlätta i arbetet. Men nu har det gått så långt att personer som inte vet börjar fråga och spekulera då magen börjat puta ut och synas även under min jätteklänning.
Min chef blev jätteglad för vår skull och att det hade tagit sig på första försöket, så nu behöver jag i alla fall inte orora mig för att det ska nå henne på omvägar.
 
När jag kom hem och tog i posten låg där en kallelse till rutinultraljudet, och om jag inte har räknat fel så kommer jag att vara i vecka 19 när det blir dags. Imorgon ska vi till barnmorskan för att lyssna på knodden, då hoppas jag kunna slappna av och njuta. För att bli lagom nervös fram till vecka 19.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0