Besök på förlossningen

Då har vi varit på första besöket på förlossningen, ringde in i eftermiddags då lill-donnan inte rört sig som vanligt sen igår. Tyckte hon var slö och svarade knappt tillbaka när jag buffade på henne. 
Har ju blivit matad med hur noga det är att hålla koll på rörelserna, och att jag gått över gjorde mig inte mindre orolig. 
Fick inte prata med den mest pratglada barnmorskan när jag ringde heller. Vi fick i alla fall komma in på kontroll så jag ringde hem mannen från jobb och sen åkte vi in. 
 
Jag kände inget i bilen heller vilket jag nästan alltid gör, så oron var på topp när vi väl kom fram. En väldigt trevlig undersköterska släppte in oss och kopplade på ctg. Det var så skönt att höra hennes hjärtslag, och sen blev det full fart i magen. Kan ju säga att ctg - doserna var inte populära. Det var så skönt att få veta att hon mår bra och tillräckligt med fostervatten hade hon med. 
 
Det tråkiga var att vi fick vad jag tyckte var en ganska otrevlig barnmorska, som sa att nu var det ju full fart på bebisen och om jag bara slappnat av hemma så hade jag garanterat känt henne som vanligt. Som att vi åker in för att vi tycker det är kul och bara var ute efter att vara besvärliga. 
 
Onödiga kommentarer får man tydligen höra överallt. 

Kommentarer
Postat av: Fiffig

Skönt att lilla tjejen mådde bra, men trist att personalen var lite griniga! Vi har haft tur när vi har varit inne och fått väldigt förstående personal. Strunta i dem, och ring så ofta du känner dig orolig! Fast hoppas ni snart får träffa bebisen på utsidan.

Kram!

Svar: Det är ju förstående personal man vill ha. Vad skönt att ni har haft den turen när ni har varit inne. Vi ska vara besvärliga ;-) Kram
K
Mot ett liv

2013-11-25 @ 20:33:45
URL: http://fiffig.bloggo.nu
Postat av: Emma

Skönt att er lilla prinsessa mår bra men tråkigt att mötas med sånt bemötande.
Är väl inte konstigt om ni blir oroliga.
Ni får förhoppningsvis en bra barnmorska när det är dags för förlossning :)

kram

Svar: Jag tyckte inte heller det var en konstig sak att oroa i för. Tror faktiskt mannen tig mest illa upp. Får vi henne på förlossningen så byter vi direkt! Kram
K
Mot ett liv

2013-11-25 @ 21:31:06
Postat av: Langtarefterbarn

Men va trist att bli bemött på det där viset!
Det viktigaste var i alla fall att bebis mådde bra där inne!
Kraam

Svar: Vi blev väldigt paffa, hade snarare förväntat mig lite uppmuntran, eller i alla fall ett det är bättre att kolla en gång för mycket. Det absolut viktigaste är ju som sagt att skruttan mår bra, oavsett hur personalen beter sig.
Kram
K
Mot ett liv

2013-11-26 @ 21:20:27
URL: http://langtarefterbarn.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0