Och där kom den.

Denna fjärde advent och lillejulafton kom tanten och hälsade på. Hon hade nästan lutar mig då jag har haft en ganska så lång cykel denna gången. Mensen dyker alltid upp på morgonen, och i morse fanns det inte ett spår, började nästa hoppas lite och bestämde mig för att om den inte dykt upp imorgon skulle jag testa. Kanske vi kunde få en helt underbar jul i alla fall. 
 
Men tji fick vi. Några timmar senare kom tanten, som för att säga haha, där gick dumma du och hoppades, trodde du verkligen att jag tänkte hålla mig borta. 
 
Deta blir den andra julen vi längtar och inte får den julklapp vi så desperat önskar. 
 
Jag bästämde mig för att inte bli helt förstörd, visst ledsen blir jag ju varje gång. Men detta ska inte få förstöra min jul, ser fram emot julafton och längtar till nästa år då vi har bestämt oss för att söka hjälp på egen hand, och om allt då går som planerat så blir det i Danmark.
 
Lever helt på att 2013 kommer att bli vårt år, då kommer vi att få vår efterlängtade bebis i magen, vi hoppas på att 13 är vårt lyckotal.
 
Nu ska det panikfixas det sista inför julafton, allt ska packas ner och förberedas eftersom att vi måste åka hemifrån 06.20 imorgon bitti. Så då känns det rätt så skönt om allt kunde vara klart tills dess.
 
God Jul på er alla!
 
Hoppas att julafton blir fantastisk på andra sätt!

Kommentarer
Postat av: Emma

Förstår precis hur du känner.
Jag är 26 min sambo 28 vi har försökt få barn i flera år. Minns besvikelsen de första åren när mensen alltid kom, avundsjukan på alla nära om kring en som blev gravida och just det faktum att jag kanske aldrig kommer bli mamma. Tog väldigt lång tid innan jag ville erkänna för mig själv att något är fel, för precis som dig har jag alltid vetat att jag vill ha barn. Sen barnsben och när det sedan inte går så knäcker det en totalt. Varför jag undrar man , medan andra bara behöver kolla på några kalsingar så blir de gravida. Det har varit en lång utredning och många resor till kliniken 2 timmar bort men nu är vi äntligen på gång på riktigt. Som dig hoppas och tror jag att 2013 är vårt år. Har varit en riktig berochdalbana men nu ser jag bara positivt och känner att det kommer gå vägen :)
Jag önskar även er detsamma och kommer fortsätta läsa din blogg :)

Svar: Hej Emma,vad roligt att du hittat hit. Ja världen är väldigt orättvis! vi som kämpar och kämpar, köper ägglossningsstickor för massor av pengar och ändå går det inte. Avundas så dom som blir gravida på första försöket, eller innan de ens riktigt hade bestämt sig.
Håller tummarna för dig!
Kram
K
Mot ett liv

2013-01-11 @ 09:51:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0