Vill ha vår

Har planterat lite blommor ute på balkongen ni i eftermiddags, jag längtar så efter att våren ska komma så det är inte sant. 
Men mest av allt längtar jag tills november, för då ska ju knodden komma till oss. Jag har bestämt mig för att inte oroa mig nu i början av graviditeten, precis som med allt annat under den här resan så finns det inget vi kan göra. Om knodden bestämmer sig för att packa sin väskor och flytta så kan vi inte göra något alls åt det oavsett hur mycket jag bekymrar mig.
 
Jag tror ju också på att det är bättre att man mår bra (så bra det går) och inte går runt och är stressad då jag tror att det kan påverka bebisen negativt. 
Illamåendet håller ett stadigt tag om mig, och på ett sätt så gillar jag det! Kanske låter konstigt, men det är ju en bekräftelse på att jag faktiskt är gravid och att knodden är kvar. 
 
Läser på många av era bloggar att det har hänt mycket, några är nyblivna ruvare och andra närmar sig äggplock, det är så roligt och jag tänker på er och håller mina tummar för att alla ska få positiva resultat, det tycker jag faktiskt att ni är värda :)

Kommentarer
Postat av: Tina

Hej! Har följt din blog ett tag då vi också är inne i ivf-karusellen. Nu följer jag dig mest av anledning en att vi lyckats på princip samma dag och än så länge verkar jag må som en kopia av dig. Alltid skönt att läsa sånt... Vill passa på att säga ett stort grattis!

Mvh tina

Svar: Grattis! Vad kul att ni är på näst intill samma dag, skönt att höra att du mår likadant, då är man inte ensam i alla fall. Har du hittat något som hjälpt mot ditt illamående? Kram
K
Mot ett liv

2013-04-08 @ 20:17:45
Postat av: tina

Var på ultraljud i dag vecka 7+5 och läkaren ville skriva ut nått och frågade om jag testat nått receptfritt som tydligen ska finnas. Jag vill inte medicinera så jag tänker hämta ut det men bara använda i nödfall. Annars är det nog bara att äta lite och ofta som funkar för mig. Pendlar konstant mellan att hulka och bara vilja kräkas.

Svar: Jag har inte provat något läkemedel och vill helst inte göra heller om det inte blir riktigt illa. Jag försöker bota det bäst jag kan, just nu så hjälper piggelinglass.Kram
K
Mot ett liv

2013-04-08 @ 21:15:37
Postat av: Elin

Va roligt att de går bra för er och att du tagit en så bra ställning! Det går inte att oroa sig konstant även om man ibland är det. Man får tänka positivt och ta dagen som den kommer helt enkelt! :)
Men jag hoppas eran knodd stannar :)
Kram

Svar: Det är precis vad man får göra, och det jag gör just nu. Dom sa på kliniken att man skulle leva och träna som vanligt, men det är först nu som jag riktigt vågat göra det. Man är ju så rädd för att göra något fel. Men så länge det känns bra så är det bra :)Vi hoppas också på att knodden vill stanna tiden ut och att vi ses i november :)
Kram
K
Mot ett liv

2013-04-08 @ 22:30:58
URL: http://endrom.blogg.se
Postat av: Mary

Jag blir så glad av din inställning till att vara positiv till graviditeten. Undrar lite, kände du så från start, alltså från den positiva grav-testet, eller var det något annat som fick dig att kunna slappna av och vara mer optimistisk? Jag håller precis på att vänja mig vid att jag är gravid och önskar så jag bara kunde njuta av det, men det är svårare än jag hade förväntat mig. Kram

Svar: Nej jag kände verkligen inte så från start, det var först efter att jag fått se knodden på VUL och sett hjärtat som jag kunde verkligen ta in att jag var gravid. Man får lite ett lugn över sig när man ser att den finns där och att hjärtat slår. Jag ska berätta för dig att det är först nu som jag börjat njuta av graviditeten, det var svårt att acceptera att vi faktiskt lyckats. Det tar också tid för hjärnan att ställa om sig från de skyddande och nästan negativa tankar man haft under behandlingen. Ge det bara lite tid så kommer det att lossna för dig med, och då kommer det bestående lyckan :)Kram
K
Mot ett liv

2013-04-09 @ 07:54:25
URL: http://saintmaryslog.wordpress.com
Postat av: S

Roligt att höra att du mår "bra" = )
Tyvärr blev det inget för oss denna gången. Fick en tidigt mens. Så nu pausar vi och kör nästa månad istället. Kram S

Svar: Nej, vad tråkigt. Hoppas så att det går bättre för er nästa månad.Kram
K
Mot ett liv

2013-04-09 @ 13:19:51
Postat av: Mary

Tack för tröstande ord, då vet jag att lyckan kommer, att den bara är att vänta in.

Jag har redan berättat för några av mina närmaste vänner och när jag märker hur glada de blir för min skull så förstår jag vilken häftig grej det här är. Kram!

Svar: Jag tror inte ens själva att vi riktigt förstår, i alla fall inte i början. Så det är inte konstigt att andra blir gladare än du känner dig. Men du kommer snart att vara lycklig i många många år :DKram
K
Mot ett liv

2013-04-10 @ 08:01:46
URL: http://saintmaryslog.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0