vecka 28

Idag går vi in i vecka 28 och enligt min app ska bebisen gå in i en växtperiod nu och magen kan öka fort i storlek. Jag har fram tills nu använt mina vanliga toppar och stretchiga klänningar, men nu börjar alla linne och tröjor bli för små då de blir kortare fram när magen putar. Jag känner genast att detta är ett gravidproblem som jag älskar! 
 
Som vi har väntat och längtat efter alla dessa stunder och små problem som kommer tillsammans med graviditet och växande mage. Sjukskrivningen har gjort nytta även om jag bara varit sjukskriven i några dagar. Innan kändes det som att foglossningarna bara blev värre och värre för varje dag och jag kunde bara ligga ner och ha ont efter att jag kom hem från jobbet. Men nu när jag bara jobbar 6 timmar om dagen så har det onda legat på samma nivå istället för att konstant förvärras. Så jag hoppas verkligen på att det inte bara är en tillfällighet utan att det inte kommer att bli värre.
Jag undrar hur länge de på jobb kommer att tyckad et är roligt att kommentera min hastighet och sätt att gå. Tror att det är lite samma med det som att fälla "smarta" kommentarer och tips till en när man inte kan få barn, att det är de som inte har drabbats av det själv som påpekar det.

Kommentarer
Postat av: Mary

Visst är det härligt att glädjas över hur man växer ur kläderna :-) Upptäckte senast imorse att en ärmlös blus som jag i början använde för att dölja minimagen inte längre går att knäppa hela vägen.

Hoppas verkligen du slipper trista kommentarer på jobbet och att foglossningarna släpper något.

Svar: För en gång skull är det faktiskt mysigt när kläderna inte passar längre. Fick köpa en ny mammaklänning och en riktigt mammatröja. Jag har lite vant mig vid de kommentarer jag får på jobb, lite tråkigt men sant. Jag ska i alla fall aldrig kommentera någon jag ser med foglossningar eller andra jobbiga krämpor. Tänk vad vi står ut med. Först barnlösa och kommentarer kring det, sen gravida och kommentarer kring det.Har du också fått shoppa lite nytt nu då?
Kram
K
Mot ett liv

2013-08-21 @ 10:24:56
URL: http://saintmaryslog.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0