Dagen efter

En dag efter äggplocket. Pendlar mellan att ligga i soffan och i sängen med katterna och tvn som bästa vänner. En av katterna ligger bredvid och passar mig hela tiden.
 
Jag är väldigt hoppfull om att jag ska vara bra imorgon. Svullnaden över magen har börjat gå ner lite. Jag kan gå runt i lägenheten, förvisso går det inte så fort men jag ser inte längre ut som en 90-åring som tappat bort sin rullator. Sitta ner går fortfarande inte helt smärtfritt. Det hugger till lite precis när jag sätter mig ner, och efter en liten stund ömmar det mycket så att jag antingen måste resa mig upp eller lägga mig ner på sidan eller rygg.
 
Har inte hört något från kliniken så jag antar att några av äggen har blivit befruktade, vi fick ju redan igår en tid för ET imorgon så man tycker ju att dom borde ringt om något oförutsätt inträffat.
 
 
Min lilla barnvakt ;)

Kommentarer
Postat av: Emma

Det är lite bättre för mig idag. Tycker dock inte svullnaden har gått ner så mycket.Har kunnat röra mig lite mer än igår men fick nu lägga mig på sidan i soffan.
Undra hur lång tid det tar innan man känner sig någorlunda normal,speciellt med den svullna magen.
Det är återföring för vår del imorgon, så det blir ju samma dag som för er.

kram

Svar: Vad skönt att du också börjar må bättre, och att svullnaden snart går ner. Så kul att vi har återföring samma dag, vi får hålla tummarna hårt för varandra :)
Kram
K
Mot ett liv

2013-02-27 @ 12:39:59
Postat av: Mia

Va Spännande! hade du mycket ont efter äggplock? jag ska göra äggplock v.10 och har lite funderingar om hur jag ska göra efteråt om man ska åka hem eller om man ska ta in på hotell, bor 30mil bort. Hoppas allt går bra för er!! Håller tummar och tår!

Svar: Jag blev mest öm de första timmarna, och blev väldigt påverkad av bedövningen och det lugnande jag fick så jag sov hela dagen när vi kom hem. Först i går kväll och idag det gjort väldigt ont att sätta sig ner och sitta längre stunder. Jag har också läst om de som inte haft ont alls efter äggplock. Det är så individuellt hur du kommer att reagera. Men hos mig fick de ut så många ägg så då var risken större att jag kom att få ont än om det varit färre ägg. Det var så jag uppfattade det, var i och för sig lite groggy.
Som jag mådde hade jag inte satt mig i en bil och åkt 30 mil, både pga smärta och illamåendet. som tur var hade vi bara en halvtimmes färd hem från kliniken.
Kram
K
Mot ett liv

2013-02-27 @ 14:11:19
URL: http://minbebis.com/blogg/miapia85/
Postat av: Tove

Skönt att du är okej- nu börjar nästa steg i denna väntan gör er, fortsätter hålla tummarna för er :)

Svar: Det kommer att bli jättenervöst, vi hoppas på att få tillbaka ett toppembyo imorgon. Kan tänka mig att väntan sommar komma skall är den jobbigaste. Tack för att vi får fortsätta låna era tummar :)
Kram
K
Mot ett liv

2013-02-27 @ 18:52:43
URL: http://www.solblogg13.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0