Injektionsdag 1

Ringde kliniken på jobbet för att meddela att vi börjar spruta idag. Satte mig faktiskt på kontoret då jag inte orkade leta upp något ställe att gömma mig på. Känner lite att so what! om någon får reda på det, är trött på att smyga.
 
Nu har jag precis för två minuter sedan tagit den första injektionen (112,5 IE) Gonal-f. Lite nervös var jag allt, hade heller inget stöd av maken då han jobbar kväll. Kände mig lite busig då jag var tvungen att låsa in mig på toaletten för att få lov att vara ifred från katterna. Med just detta kände jag att det inte var lämpligt med hjälp från kisarna.
 
Det sved lite och jag blev lite röd runt själva sticket men annars kändes det hur bra som helst. Nu är vi påväg på riktigt! IIIhhh, jag är kanske lite störd som tycker att det är något så stort. Med tanke på att jag själv känner att jag måste ta ner mig själv på jorden och verkligen tänka på att detta är ABSOLUT ingen garanti för att vi kommer att bli gravida. Det är så mcyket som kan hända även på den här vägen, med överstimulering och annat. Men nu ska jag vara lite glad för att jag ÄNTLIGEN fått sticka en spruta i magen.
 
Nu hoppas jag på att det kommer att växa många fina äggblåsor på mina stockar så att det kommer att finnas många fina ägg att skörda. Får hålla mig till tisdag då det är dags för kontrollultraljud.
 
En sak jag där emot inte riktigt gillar är att de som vet på jobbet nästan tassar runt mig och inte riktigt vågar ställa krav utan bara säger att jag ska vara rädd om mig själv. Kan ju säga att jag känner mig starkare nu än vad jag gjort tidigare under året. Men vem vet, nu när jag sprutar kanske monstret kommer fram och då vet man aldrig vad som händer.

Kommentarer
Postat av: Emma

Vad roligt. :)
Jag började med Gonal-f igårkväll men jag tar 150 IE.
haha min sambo hatar allt vad nålar och sprutor är och han hade nog velat att jag gick in på toan med katterna än att sitta på soffkanten som jag gjorde :D
Sved lite för mig också och kändes lit varmt runt där jag stuckit men det varade bara någon minut.
Jag känner samma som dig, känns så stort , men innerst inne vet man ju att det är ju inget som säger att det funkar för det men det är bara bra med positiva tankar :)

Då ska vi göra kontrollultraljud på samma dag , vi får hålla tummarna för varandra att det ser bra ut :)

Kram

Svar: Ja vi måste våga tänka positivt vi med. Om inget annat mår ju kroppen bättre av positiva tankar.Jag hade också lite värmekänsla efteråt så då är det nog rätt :)
Tycker verkligen att vi ska hålla tummarna för varandra, hårt.
Kram
K
Mot ett liv

2013-02-13 @ 20:25:35
Postat av: PiOmiO

Grattis till Sprutstart !!
Kram*

Svar: Tack! Kram
K
Mot ett liv

2013-02-13 @ 20:59:35
URL: http://www.piomio.blogg.se
Postat av: Lena

Heja er! :) Va duktiga ni är som tar sprutorna själv, jag tvingade min sambo att sticka, hehe. Fast han tyckte att det var roligt efter några gånger. Jag hoppas att det går bra på UL på tis! Kram Lena

Svar: Det gick faktiskt bättre än vad jag trodde att sticka, och eftersom att mannen inte var hemma kunde jag ju inte banga ur. Han ska också få sticka för vi är ju två om detta ;-) Lånar gärna dina tummar på tisdag.
Kram
K
Mot ett liv

2013-02-13 @ 21:07:04
Postat av: Sofia

Spännande med sprutstart! Tycker det låter strålande att du är så positiv :) det mår kroppen bra av! Lycka till nu!

Svar: Tack :-) allt blir bättre och lättare när man tänker positivt. Kram
K
Mot ett liv

2013-02-13 @ 22:13:51
URL: http://www.thewaytoyou.blogg.se
Postat av: Mary

Ja, visst är det häftigt det där med första sprutan. Efter ett par dagar känner man att man skulle kunna spela narkoman på film, man snortar snabbt in nässprayen och man pickar på sprutan med fingret för att få bort eventuella luftblåsor som värsta proffset. Lycka till!

Svar: Tack! Jag kör bara med sprutor, men vad gör man inte för dessa små liven.
Känner mig ganska tung i huvudet idag, annars inget speciellt än. Hoppas att äggen växer.
Kram
K
Mot ett liv

2013-02-14 @ 10:39:31
URL: http://saintmaryslog.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0