IVF-skola

Då har vi varit på vår IVF-utbildning, det var vi och två par till som var på informationen. Det var en väldigt gullig BMA som höll i själva informationen.
Hon gick igenom mer detaljerat hur behandlingen går till och vi fick se animerade filmer om alla stegen. från äggplock till befruktning och återinföring.
Fick också prova på att sticka, det kändes inget alls och var inte svårt. I och för sig kan jag sticka andra så det var ingen tröskel som jag behövde komma över.
 
Vi fick en hel mapp med papper. Information om de olika hormoner och läkemedel som vi ska använda, allmänn info, telefontider, behandlingsprotokoll och recept. Allt känns så rätt med att gå hos Cura, jag ångrar verkligen inte att det inte blev Danmark som det först var tänkt. Personalen är helt underbar. Hoppas verkligen att det fortsätter så, för nu ska de slås ihop med IVF-kliniken Öresund och flytta till deras lokaler.
 
Vi ska behandla enligt det korta protokollet. Så för oss blir det till att börja på mensdag två med Gondal F. På femte dagen skall denna kombineras med Orgalutran. För att sen göra VUL på dag 8.
 
Jag ska genast gå till apoteket imorgon och hämta ut alla mediciner, även om vi inte väntar mens förrän om ca två veckor så vill jag ha allt hemma. Det är ju garanterat beställningsvara på apoteket och jag vill verkligen inte stressa upp mig innan över att sakerna inte finns hemma. Vill ju inte riskera att behöva vänta en cykel till...
 
Det är en konstig känsla att för en gång skull längta till att mensen ska komma. 

Kommentarer
Postat av: Libra

Spännade att snart vara igång. Bor du i Malmö så är ett tips att hämta ut medicinerna på Apoteket på MAS. De brukar ha allt hemma. :)

Svar: Tack för tipset. Bor inte i Malmö men har svärföräldrarna där så vi är där ganska ofta :-) Kram
K
Mot ett liv

2013-01-31 @ 19:32:51
URL: http://www.minbebis.com/blogg/libra/
Postat av: Fia

Härligt att ni snart är igång! Jag håller med att det är en konstig känsla att faktiskt vänta på mensen och bli glad när den kommer. Det blev jag i torsdags när den kom för det betyder att vi är ett steg närmare vår frysåterföring.
Kram

Svar: Vi längtar så att få börja. Hoppas att allt går bra med er lilla frysis. Kram
K
Mot ett liv

2013-02-09 @ 11:50:44
URL: http://www.thewaytoyou.blogg.se
Postat av: Mary

Vilken grej att få gå på utbildning, det fick inte vi på Reproduktionscentrum i Uppsala. Vad är det Orgalutran ska hjälpa till med?

Svar: Vet inte om landstinget här nere har det heller. Men vi tyckte båda att det var väldigt bra. Orgalutran ska förhindra att äggen lossnar, vi vill ju ha ut så många som möjligt :)
Kram
K
Mot ett liv

2013-02-18 @ 12:31:13
URL: http://saintmaryslog.wordpress.com
Postat av: Mary

Hej igen. Nu ska jag också använda Orgalutran (eller Orangutang som vi kallar den) och ingen nässpray. Så jag hoppas att jag också får många ägg till nästa IVF.

Svar: Håller tummarna för dig, det är lite annan teknik att spruta med orgalutran jämfört med gonal-f, om det är den du ska använda. Men man lär sig :) håller tummarna för att ni får ut många ägg.Kram
K
Mot ett liv

2013-02-27 @ 10:05:18
URL: http://saintmaryslog.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0