Samvetet

Var och hälsade på ett par vänner igår som fick barn för två månader sedan. Jag var lite spänd för vilken känsla som kom att infinna sig. Även efter att jag blivit gravid så har jag känt som att det öppnas ett tomt hål i bröstet när jag ser små bebisar. Ett hål av saknad, längtan och sorg som blir näst intill outhärdligt. Så frågan var den om samma hål skulle uppenbara sig igen.
 
Hålet lös med sig frånvaro, och det var bara mysigt att få lukta på den fina lilla bebisen. Detta kanske betyder att min kropp och hjärna äntligen har förstått att det är vår tur nu.
 
Har fårr lite nya symptom och andra gamla som verkar komma tillbaka:
 
Fogarna började göra väldigt ont när jag går
Tröttheten har kommit tillbaka och jag orkar inte göra något här hemma efter att ha jobbat hela dagen.
Illamående av att äta äpple 
Kan äta choklad igen utan att må dåligt
 
Det av allt som påverkar mig mest är att vara så trött, jag får fruktansvärt dåligt samvete av at tinte orka göra något när jag kommer hem. Det står massor med disk på diskbänken som jag inte orkar ta tag i. Skulle behöva laga middag så att vi har till jobbet, men istället tar jag något att bara värma i micron, för att sen sova en timme minst på soffan. Usch, det känns som om jag bara låter allt förfalla, och inte orkar jag busa med katterna heller.
 
Det som är tur är att jag har den mest underbara make som gör så mycket extra här hemma, men det är nog mer mitt samvete som påverkar. Han säger att han gärna gör mer, men jag vill hjälpa honom. Får väl tänka på att jag bakar bebis och det gör ju inte han.

Kommentarer
Postat av: karin

Du avslutade med det jag tänkte kommentera.. Du gör ju hela tiden, alla dygnets minuter jobbar din kropp med er bebis. Det viktigaste arbetet av alla. Gör som din kropp vill, det blir nog bäst i längden också :)

Kram

Svar: Ja, det är ju också ett heltidsjobb på riktigt. Får väl helt enkelt försöka finna mig i att vara lite "lat" och låta maken städa och diska.
Kram!
Mot ett liv

2013-07-15 @ 20:07:36
URL: http://villbli3.bloggplatsen.se
Postat av: Lilla jag

Att vara gravid är den bästa ursäkten att inte orka göra något ;)

2013-07-15 @ 20:49:53
URL: http://superduperbitterfitta.blogg.se
Postat av: Lilla jag

Att vara gravid är den bästa ursäkten att inte orka göra något när man kommer hem ;)

Svar: Ja det är ju det. Har bara lite svårt att använda den ursäkten, när jag ser hur mycket som måste göras här hemma. Får väl ligga på soffan och instruera maken ;)Kram
Mot ett liv

2013-07-15 @ 20:50:34
URL: http://superduperbitterfitta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0