Att dölja det finaste

Pratade i telefon med mamma igår och hon undrade hur jag mådde. Jag sa ju som det var att jag tyckte det var fantastiskt skönt att inte må illa.
Man ska aldrig säga sådana saker, idag har jag mått så illa hela dagen, det ända som hjälpt lite är att äta, men det kan jag ju inte göra hela tiden. Speciellt inte när man sitter i viktigt möte i två timmar. Kan säga att det var minst sagt en pina, försökte hålla masken så gott jag kunde och trycka tillbaka illamåendet. Det blev ju inte bättre av att alla satt och drack kaffe. Som många andra gravida har jag fått ytterst svårt för kaffe, både smaken och doften. Jag som älskade det innan.
 
Nu Är påsken snart här, och detta innebär ju middagar med släkten. Det ska bli jättekul men till saken hör ju att jag börjat få mage. Jag har alltid haft en helt platt mage, så det är ju klart att det börjar synas tidigt. Men jag vill ju inte att andra ska se det eftersom att vi precis har gått in i vecka 7 och inte vet än om knodden har ett hjärta.
Så efter jobbet fick jag ut och handla en klänning där det inte syns någon mage alls. Jag hittade ju såklart en massa fina tunnikor och andra klänningar där magen syntes så fint. Men det får vänta ett litet tag till.
 
Det känns så sjukt konstigt att försöka dölja det man längtat så mycket efter och som just nu är något av det finaste vi har.

Kommentarer
Postat av: Fertilitetsresa

Såå avis!! :) Förstår absolut di önskan att ingen ska veta inna det är säkrare att berätta. Men vet du, nu är det påsk, till midsommar kan du berätta och stoltsera med fina tunikor!! =D
Kramar!!

Svar: Jag hoppas så på att jag inte kommer att kunna dricka snaps på midsommar! Längtar efter att kunna berätta det. Mamma, pappa och systrar vet det redan, men för alla andra är det en hemlighet.Kram!
K
Mot ett liv

2013-03-27 @ 22:06:48
URL: http://fertilitetsresa.blogg.se/
Postat av: Lena

Åh vilket fint inlägg, blev alldeles rörd :). Snart snart får du köpa en massa fina tunikor som kan visa upp det underbara. Kram

Svar: Det hoppas jag med :) Det hade ju varit helt underbart,Kram
K
Mot ett liv

2013-03-28 @ 10:23:35
URL: http://jagelena.blogg.se
Postat av: Fiffig

Vilken lycka att den växer! Hoppas illamåendet går över fort!

Svar: Ja, det är det verkligen. Idag har illamåendet inte varit så farligt. Jag kan lätt leva med det om det bara kommer och går ibland.Kram
K
Mot ett liv

2013-03-28 @ 19:01:23
URL: http://fiffig.bloggo.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0