Varför lär jag mig inte?!

Jag är väldigt duktig på att skjuta upp saker, men jag tycker att jag varit ute i god tid nu när det gäller att skicka in diverse papper och liknade uppgifter om inkomst till försäkringskassan. Ändå verkar det som att jag är ute i sista sekunden nu när allt handläggning är klar och jag äntligen har fått rätt SGI registrerad.
 
Då tänkte ju jag i min enfald att nu är det bara att söka när jag vill börja ta ut min föräldrapenning och sen går det automatiskt. Dom har ju redan granskat mig från huvud till tår, så det är väl bara att fylla i och det kan ju inte ta längre tid än en vecka innan det går igenom. Allt är ju godkänt och BF är registrerad.
 
Varför lär jag mig aldrig! Att allt med FK tar lång tid. Jag ska jobba en och en halv vecka till, och jag vet från min sjukskrivning att de har utbetalning den 27e varje månad. Gott om tid tänker jag. Men nu visar det sig att jag troligtvis måste skicka in ännu fler papper (sitter i telefonkö för att höra om jag verkligen måste) och att handläggningstiden för att se om min önskan om utbetalning för perioden jag sökt blir godkänd är 30 dagar.
 
jaja, om jag hoppas på att få ut lite pengar innan jul kanske det kan gå. Jag måste lära mig :P

Kommentarer
Postat av: Miffe78

Tack för påminnelsen! ;) Hade helt glömt att papper skulle skickas in till Fsk. Kan egentligen tycka det är märkligt när man redan är registrerad hos dem med ett barn, SGI blir ju liksom samma med nästa... Men, men, nu fick jag en spark i baken av dig, så nu är alla papper påskrivna av lönekontoret och inskickade, känns bra! Hoppas det löser sig för dig så du slipper gå utan ersättning för länge. Man har ju en del annat att tänka på när förlossning och första tiden med bebis närmar sig!

Svar: Dom är ju inte kända för att vara snabba och flexibla :-P hoppas att de tar mitt beslut snabbt. Kram
Mot ett liv

2013-10-24 @ 13:24:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0