Magen

Vår fina lilla flicka börjar få det trångt i magen, hon bökar mest runt och verkar bli lite irriterad när jag sitter ner. Kan gissa att hon får mindre plats att röra sig på då. I alla fall har hon inte vanan att sparka mig i revbenen vilket jag är väldigt tacksam för.
Där emot hickas det ofta där inne, och det ser lite roligt ut när magen studsar. 
 
Får nu ofta frågan om det är en lugn eller livlig bebis jag har i magen, kan ju bara säga att jag vet inte, detta är min första graviditet. Det är ju inte så att jag har något jag kan jämföra med. 
 
Det märks att kroppen börjar bli tyngre och ta lite mer stryk nu när det inte är så långt kvar. Symptom jag har nu är:
Foglossningar (som tyvärr verkar bli värre)
Halsbränna
Hemorrojder
Konstant rötthet
och den nyupptäckta graviditetsseniliteten. Glömde min väska på jobbet, det var bara att traska tillbaka och hämta den, är lite svårt att köra hem utan bilnycklar :P
 
Men jag måste säga att jag älskar att vara gravid. En annan sak som är mycket positiv är att sen jag blev gravid så har min psoriasis helt försvunnit :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0