Sprid i vår vinternatt ljus av din fägring

Då är det Lucia idag, det tåg jag tittat på var det på tv i morse.
Denna veckan har hittills varit lagom jobbig, och då inte bara på bebisfronten. Vi har haft oturen att drabbas av strejkande värmepanna så det är inte så varmt här hemma. Försöker göra det bästa vi kan för att få det varmt med ljus, filtar och vetekuddar. Mest synd är det om kisen (en sphynx), får leta fram tröjan fast vågar inte lämna honom hemma ensam med den på.
Bäst att den blir fixad snart!
 
På bebisfronten är det tomt, går och väntar på mensen som garanterat kommer då vi inte riktigt kunde vara så aktiva under ÄL då jag hade ont efter undersökningen av äggledarna, (gick bara en provgång). Har börjat hänga mindre på facebook då det är jobbigt att se alla länkar till webbisar och uppdateringar om magar och graviditeter.
 
Känns ganska skönt psykiskt att ha bestämt oss för att låta detta klinikjagande till efter jul och nyår. Man tvingar sig lite då att tänka på något annat, ta ett steg tillbaka och faktiskt se att man har ett liv utanför denna jobbiga bubbla. Denna korta paus gör att jag faktiskt kan se lite ljus i mitt vintermörker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0