Träning

Var och spelade badminton med maken igår efter jobbet. Det var så kul och skönt att få röra på kroppen igen. Just då kändes det helt fantastiskt, illamåendet försvann och det kändes som om jag hade hur mycket energi som helst. 
Men nu idag ångrar jag mig nästan att jag gav så mycket direkt. Jag har fått så fruktansvärt ont i ländryggen, känner mig som en pensionär och jag ser säkert ut som en också. Det hugger något fruktansvärt när jag ska sätta mig ner, gå upp för trappor eller böja mig ner. Jag är så klart fruktansvärt orolig för att något ska ha hänt med bebisen. 
Man ska ju inte googla sånt här, så klart så visar ju alla träffar på ryggvärk tidigt i graviditeten att det är början på ett misfall. Jag har övertalat mig själv att så är det inte i mitt fall.
Men vad kan det vara då? kan det vara fogarna, så här tidigt?

Kommentarer
Postat av: Hannanas

Låter som fogarna som strular. Jag började känna av dem redan i vecka 6 om jag minns rätt. Blev alltid värre när jag gick mycket och liknande.

Svar: Har ju precis gått in i v 9 så då kan det vara det. Hade hoppats på att slippa det ett litet tag till men det är ju inte mycket att göra. Får helt enkelt ta det lugnt.Kram
K
Mot ett liv

2013-04-10 @ 19:28:31
URL: http://minbebis.com/blogg/hannanas/
Postat av: Karin

Badminton är påfrestande för ryggen och man gör många snabba vändningar, sträcker sig och gör snabba "ryck" som man normalt sett inte är van vid. Det är nog inte ovanligt att få ont i ryggen efter badminton! Så det kan vara det i kombination med att det blev för mycket i nuläget kanske? Det håller jag tummarna för!

Kram

Svar: Jag tror också på att det helt enkelt blev för mycket. Jag ger ju inte mig i första taget, och maken har ju tävlat och sånt så jag fick ju fara runt en hel del. Tycker att det känns lite bättre idag så jag hoppas att det snart gått över och att fogarna klarar sig ett tag till.Kramar
K
Mot ett liv

2013-04-10 @ 20:13:31
URL: http://villbli3.bloggplatsen.se
Postat av: Libra

Jag fick foglossning i vecka 5. Känner redan av de igen och då har jag inte fått plus ännu. :-/

Hoppas det går över.
Kram!

Svar: Hoppas så att det är tecken på ett plus! Men det är ju på samma gång tråkigt att du ska få det så tidigt.Jag tror att det kommer att gå över, tycker att det är en liten förbättring idag.
Kram
K
Mot ett liv

2013-04-10 @ 20:39:57
URL: http://www.minbebis.com/blogg/libra/
Postat av: Fertilitetsresa

Med tanke på det du berättar som låter det som klockren överansträngning! Förhoppningsvis har det minskat avsevärt om fyra dagar om du tar det lugnt nu! Jaag rekommenderar aktiv vila, att du rör på dig ordentligt typ rask promenad med start om ett par dagar, men undvik lyft och andra övningar.
Kramar!!

Svar: Ska strikt följa din ordination :) jag har lagt till värmekudde på ryggen på kvällen också. Känns faktiskt lite bättre idag. Kunde sätta mig ner på stolen utan att se ut som 100, haha.Kram
K
Mot ett liv

2013-04-10 @ 21:18:34
URL: http://fertilitetsresa.blogg.se/
Postat av: Tove

Det kan va fogar.. Det kan va träningsvärk, slitningar, sträckningar, u name it..
Bra du hade roligt! Träning är nyttigt, likaså att ha just Roligt. DET är viktigt, så fortsätt med det! :-)

Svar: Ryggen känns lite bättre idag så det var nog någon form av sträckning. Ska nog försöka spela fler gånger men stretcha lite bättre efteråt så kanske jag slipper det :)Kram
K
Mot ett liv

2013-04-10 @ 22:39:40
URL: http://www.solblogg13.devote.se
Postat av: J

Fick exakt likadant i början på min grav. Runt v 12 iofs. Såfort man lyfter, går i trappor, böjer sig framåt så hugger det som om ryggen liksom fastnar, låser sig. Gör så jäääävla ont. Var hos en sjukgymnast som sa att det säkert var början påfoglossning. Snicksnack sa jag, hade detta problem jämt i tonåren. Men vem har vart sjukskriven de senaste 9 veckorna för hemsk foglossning då? Suck :( MEN, det är inte missfall :D

Svar: Det verkar inte vara bara fogarna, då det blivit lite bättre idag. Jag behandlar bäst jag kan med värmekudde, och hoppas på att det ska gå över. Jag har också haft problem med ryggen ända sen tonåren. Usch för att behöva vara sjukskriven. Har du långt kvar?Kram
K
Mot ett liv

2013-04-11 @ 01:29:05
Postat av: Therese GBG

Du har sträckt ryggen! Bebisen kan inte skadas av att man spelar badminton. Missfall med ryggsmärtor är inte som du beskriver det utan det är ju som kraftiga värkar fast i ryggen. Fogarna kan man känna av redan under första trimetern. Bäckenet mjukas upp av hormoner. Är i v 5+4 med mitt andra barn och är också nojjig över allt men man får tänka positivt.

Svar: Blir lite knäpp av allt det här, haha. Skönt att du säger till mig på skarpen. Bebisen har visat att den är där genom att ge mig världens illamående hela dagen. Ryggen känns långsamt bättre så det var säkert sträckning/överansträngning.Kram
K
Mot ett liv

2013-04-11 @ 12:37:22
Postat av: Fertilitetsresa

Hur har det gått?
Kraam

Svar: Det har gått bra. Är helt borta nu :) tillämpade din tips :)Kram
K
Mot ett liv

2013-04-14 @ 21:05:29
URL: http://fertilitetsresa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0