27+6

Enligt min app så ska bebisen och magen växa mycket och fort nu fram till vecka 32. Man ska märka det genom att man kan bli mer anfådd och få bristningar.
Några bristningar har jag inte sett till än och anfåddheten har varit med ett tag. Där emot så har jag nu fått svårt att sova på nätterna och vaknar ofta, båda av fogarna, att det är varmt och börjar bli svårt både att hitta bekväm sovställninga och att vända sig.
 
Ett inte allt för roligt symptom som jag mer känner av är att livmodern trycker upp allt annat mot magsäcken vilket gör att jag konstant mår svagt illa och att jag inte kan varken äta eller dricka speciellt mycket utan att bli kraftigt illamående. 
Att vara väldigt törstig och inte kunna dricka så mycket man känner att kroppen behöver utan att må så illa att det kommer upp igen är inte en speciellt mysig känsla. 
Funderar på att försöka lägga om mitt sätt att äta och typen av mat och sikta på lite mer lättsmält mat som inte fyller ut magen så mycket. Så imorgon ska jag prova på att mer köra på smoothies, yoghurt och kanske någon soppa. Sen är ju flaskan med vatten min bästa vän just nu.
 
Samtidigt som det är jobbigt att inte kunna känna sig nöjd så är det faktiskt ganska så mysig, då det är ett så tydligt tecken på att bebisen växer och mår bra. Sparkar och rörelser känns också mer nu när hon börjar bli större då man känner när hon vänder sig. De riktiga sparkarna har nästan börjat göra ont när hon får in riktiga träffar upp under revbenen. Till och med katterna har börjat reagera när de sover lutade på magen och får sig en spark i huvudet eller sidan <3

Kommentarer
Postat av: Antara

Va mysigt det låter att känna rörelser o sparkar så bra. Jag känner fortfarande bara små fladder. Men är lika glad för det :)
Kram

Svar: Det är väldigt mysigt, snart kommer ditt fladder att bli mer sparkar, och det är förvånande vad hårda sparkar de kan få till. Kram
K
Mot ett liv

2013-08-26 @ 20:16:17
URL: http://utanegetbarn.blogspot.com
Postat av: alexandra

hehe.. lite kul at katten reagerar :)

Svar: Ja det är det :-) Hoppas att det ska gå bra när den lilla kommer.
Kram
K
Mot ett liv

2013-08-26 @ 22:08:43
URL: http://mlbloggen.blogg.se
Postat av: Miffe78

Hej på dig! Jag beställde en Doomoo Buddy Breastfeeding Pillow från Amazon.co.uk igår, det är en stor amningskudde som man även kan använda under graviditeten som stöd när man sover. Vid min förra graviditet hade jag typ fem kuddar som stöd och varje gång jag skulle vända mig skulle dessa flyttas med... Så jag tror på denna kudde! Ett tips eftersom du har svårt att hitta en bra sovställning. Läste också att du gjort dig av med dina IVF-mediciner. Mina ligger kvar i skåp och kylskåp, har inte riktigt vågat göra mig av med dem... Men jag ska verkligen ta tag i det nu!

Svar: Tack för tipset! Är säkert för att jag har för mycket kuddar och täcken i sängen, sen att jag är så fruktansvärt varm bidrar säkert. Det var väldigt skönt att kasta ut det gamla :-) Kram
K
Mot ett liv

2013-08-27 @ 14:27:17
Postat av: Mary

Varmt, yes! Ont i fogarna, yes! Kissnödig, yes! Obekväma sovställningar som är knöliga att ändra, yes!

Jag har utökat med två extra kuddar i sängen, antingen har jag båda under fötterna för att slippa svullnad, eller om jag ligger på sidan har jag en mellan knäna och en under magen som stöd.

Inte heller sett till några bristningar tack och lov, men ligger ett par veckor efter dig ju. Andfåddheten har jag också känt länge, har tre trappor upp till min arbetsplats på jobbet och varje morgon är det stånk och stön när jag äntligen tagit mig upp :-)

Svar: Känner som vi är på samma nivå gällande krämpor. Jag har också utökat med en kudde och ett extra täcke som kan fungera både som stöd för magen och mellan knäna. Hur har du det? Är du något sjukskriven eller du klarar av att jobba fulltid?
Kram
Mot ett liv

2013-08-28 @ 09:12:17
URL: http://saintmaryslog.wordpress.com
Postat av: Mary

Ja, vi är nog precis på samma nivå vad det gäller olika krämpor, men jag gissar att mina foglossningsproblem inte är i närheten av dina då jag utan problem kan sitta på jobbet hela dagarna. Dock har jag rätt ont på nätterna och på dagen efter om jag stått och gått mycket, så det försöker jag undvika.

Svar: Vad skönt att du kan slippa det genom att sitta ner. Ja, stå och gå länge är verkligen inte det bästa för fogarna. Får se hur jag klarar vår lilla tripp till Ullared nästa vecka ;)Kram
Mot ett liv

2013-08-29 @ 10:45:21
URL: http://saintmaryslog.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0