Injektionsdag 6

Idag är det andra dagen med två sprutor. Idag fick maken sticka mig med Orgalutranen då jag tycker den är väldigt otrevlig, vill inte skrämma upp någon soon to be användare av denna men jag gillar den inte alls. Blir också väldigt röd och det svider ett tag efter att vi sprutat.
Men som sagt så gör man ju vad som helst för att detta ska gå vägen, och vi vill ju verkligen inte att äggen ska släppa i förväg.
 
 
Den fina cocktailen som dagen bjöd på. Känner att de bilder som hamnar här är ganska så opersonliga, men så blir det ju när man vill vara anonym. Får se om det kanske ändras i framtiden.
 
Idag har jag känt ömmande över flickmagen när jag går, nästan lite som mensvärk kombinerat med en svullen känsla.
 
Imorgon är det ultraljud för att se om det växt något, hoppas att jag kan få låna era tummar till det.

Kommentarer
Postat av: Tove

Samma med frugans mage när vi gav henne orgalutralen. Det blev rött, lite irriterat men försvann efter en stund..
Håller tummarna för att äggen växer sig stora och starka och att du inte blir för svullen..
/Tove..

Svar: Då är det inte bara jag som reagerar på den. Det är samma här, går över efter ett tag, men det är stor skillnad jämfört med Gonal-f.Tack för tummarna, och hoppas att de ska hjälpa äggen på traven :)
Kram
K
Mot ett liv

2013-02-18 @ 19:57:05
URL: http://www.solblogg13.devote.se
Postat av: Lena

Här kommer mina tummar :)

Svar: Tack!Kram
K
Mot ett liv

2013-02-18 @ 20:39:27
URL: http://jagelena.blogg.se
Postat av: Linda

Håller självklart tummarna för dig/er imorgon. Spännande! :-)
Imorgon är det en vecka kvar för oss till ultraljudet,får se om man kan andas ut liiiite efter det. Är jätte trött och sen är humöret lite värre än vanligt,så jag hoppas att det är goda tecken! :-) Kram

Svar: Har samma problem med humöret. Snart är det dags för oss att åka till kliniken är lite nervöst. Så då har ni nyligen börjat spruta?
Kram
K
Mot ett liv

2013-02-18 @ 22:21:59
Postat av: Emma

Idag är det VUL för mig också, lite spänd och hoppas att det växer bra där inne.
Håller tummarna för oss båda nu idag :)
Kram

Svar: Vad spännande, för oss gick det bra. Hur gick det för er?Kram
K
Mot ett liv

2013-02-19 @ 09:08:31
Postat av: Linda

Jag gjorde ju min hormonbehandling i höstas,blev då överstimulerad och fick ej sätta tillbaka ett ägg. Så vi gjorde det nu i januari. Så får två veckor sen gjorde jag gravtest som var + så nästa vecka ska vi som sagt på ett ultraljud. :-)

Svar: Men grattis till plusset! Vad roligt. Hoppas att vi ska gå samma väg, men vi kan slippa överstimuleringen ;)Kram
K
Mot ett liv

2013-02-19 @ 11:13:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0