Underbart stöd

Vill säga att ni, som läser, kommenterar inlägg och själv har bloggar där ni skriver om er resa, ni är helt fantastiska.
Innan jag hittade hit trodde jag att vi var de mest ensamma i världen om att gå igenom och ha detta problemet. Det som är det stora felet är ju att ingen vill ta upp och prata om det, och varför ska man göra det? Man har ju oftast ingen i sin närhet som går eller har gått igenom samma sak. För en utomstående tror jag det är näst intill omöjligt att förstå längtan och smärtan vi känner.
 
Där är ni min stöttepelare, även om jag inte träffat, känner eller ens vet vad ni faktiskt heter är ni de närmast jag har (förutom min man) med mig på den här resan. Det är så underbart att ha någon som förstår, samt att själv kunna ge tröst, stöd och pepp till någon som man vet befinner sig i samma situation, som delar samma känslor, längtan och sorg.
 
Har sett att några av er ska träffas, det är ju en helt fantastisk tanke, bara synd att Sverige är så stort så att inte alla kan delta. 
Jag hoppas lika mycket att ni ska lyckas som att vi själv ska lyckas, för vi går igenom det här tillsammans, bara i lite olika faser. Det är skönt att ha nogon som man kan fråga om råd, som kommit längre än vad vi har. Det känns lika skönt att själv kunna ge stöd och råd när man själv kanske sitter på svaret.
 
Ni mina bloggvänner, ni är guld värda! 

Kommentarer
Postat av: Fertilitetsresresa

Jag förstår precis vad du menar och jag känner detsamma! I en tid där det skrivs om näthat (som är oerhört sorgligt och allvarligt) får vi upplva denna underbara nätkärlek - och som vi törstar och behöver den - fantastiskt stöd som hjälper när vi går igenom detta!!

Kramar till Dig!!

Svar: Visst är det fantastiskt att man kan ge så mycket kärlek och glädje till andra, det är verkligen inte bara dåliga saker som sker på nätet. Kram
K
Mot ett liv

2013-02-09 @ 10:02:11
URL: http://fertilitetsresa.blogg.se
Postat av: Cissi

Ibland finns det inget bättre än få höra orden "jag förstår precis hur du känner"..

Kram!

Svar: Nej, märkligt att dom orden kan betyda så mycket. Kram
K
Mot ett liv

2013-02-09 @ 12:42:17
URL: http://vivillblienfamilj.blogg.se
Postat av: Fiffig

Jag håller med! Ni läsare är fantastiska!
Kram och trevlig helg

Svar: Det är tur att vi har varandra. Hoppas att du också får en bra helg.
Kram
K
Mot ett liv

2013-02-09 @ 15:34:57
URL: http://fiffig.bloggo.nu
Postat av: På färden mot tre

Hej. Hittade just din blogg och vill bara önska dig lycka till med start av Gonal F-behandling snart. Har precis gjort en själv och väntar på testdag till veckan. Lycka till!

Svar: Hej, vad kul att du hittat hit. Tack för lyckönskningarna vi hoppas på att det ska gå bra :-) Hoppas att ni får ett positivt besked på testaren. Kram
K
Mot ett liv

2013-02-09 @ 23:38:35
URL: http://pavagmottre.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0