Fröken oro

Hej och välkommen tillbaka fröken oro. Det var nog tre veckor sedan minst sen du sist hälsade på i mitt huvud. Jag har väldigt regelbundet känt vår lilla flicka gymnastisera och böka runt i min mage, det är så mysigt att bara ligga i soffan efter jobbpå kvällen och känna henne. Även de stunderna på jobb när hon är aktiv blir så mysiga.
 
Men idag har som sagt fröken oro kommit hit. Saken är den att jag bara kände några sparkar i morse och sedan dess har det varit stilla. Försökte få lite rörelser genom att buffa på magen men inget alls. Så nu är jag bekymrad över att något ska ha hänt vår fina lilla bebis. Varför är hon plötsligt inte som vanligt? Kanske jag som bara inte känt, eller har hon valt att ha en lugn dag. Detta känns som de mest logiska tankarna, men de vill ju så klart inte fröken oro att jag ska tänka. Utan i mitt huvud dyker knut på navelsträng och katastrof upp.
 
Känns lite överdrivet att kontakta BM eller liknande då man inte (enligt nätet) inte kan förvänta sig regelbundna fosterrörelser förrän efter v 26.

Kommentarer
Postat av: Fiffig

Hua, hon är och hälsar på hos mig också nu den där fröken! Jag funderar faktiskt över att köpa en sån där doppler. Egentligen hade jag bestämt mig för att inte ha en sådan, men den ständiga oron håller på att ta knäcken på mig. Ska man aldrig få slappna av?

Du ska se att lillan snart börjar sprattla, men oavsett tycker jag inte du ska behöva dra dig för att ringa din barnmorska om du är orolig.

Kram

Svar: Visst är hon jobbig!! Har också funderat lite på en sån men tänker mig att jag då kan bli ännu mer bekymrad och fixerad. Tror nog aldrig att vi kommer att få slappna av, även när den lilla är ute kommer man att hitta saker att oroa sig över.
Jag har bestämt mig för att om hon inte kör igång med sitt vanliga beteende imorgon så ska jag ringa barnmorskan eller hon som vikkar för min när hon har semester, men jag kan inte annat än känna mig lite löjlig ;)

Kram
Mot ett liv

2013-07-04 @ 19:10:15
URL: http://fiffig.bloggo.nu
Postat av: SH

tror att alla känner så :) så fort jag inte kände sparkar hela tiden var jag säker på att något var fel. det slutade med att jag pratade med min barnmorska om detta och hon skickade mig till akuten eftersom du "ska" känna rörelser varje dag efter vecka 30 som jag var i. det visade sig att mitt blodtryck var oroväckande högt så jag fick piller för att få ner värdet och vips var sparkarna tillbaka hela tiden ;)

det kan vara något liknade för dig så jag skulle prata med din barnmorska, om inte annat för att lugna dig själv :)

Svar: Jag är ju än så länge bara i v 21, och alla säger att som riktlinje ska man känna bebisen varje dag efter v 25, innan har den tydligen inte fått ett ordentligt rörelsemönster. Jag hade bestämt mig att för om jag inte känt något efter ett dygn skulle jag ringa och åka in. Men igår morse så sparkade hon för allt hon var värd, och var sen väldigt aktiv igen på kvällen så nu är jag lugn igen. Ända tills hon lugnar ner sig igen skulle jag tro.
Vad bra att du kunde få hjälp med ditt höga blodtryck. Jag ska till BM igen om ca en månad, så om inget händer innan, och om lillan inte skräms för mycket så får jag väl reda på det då :)

Kram
K
Mot ett liv

2013-07-05 @ 08:59:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0