Njuter av livet

Sitter ute på balkongen i kvällssolen och bara njuter. Det är lite synd att jag ska jobba en och en halv vecka till innan semestern. Sen har jag dessutom bara semester i lite mer än en vecka men då ska jag njuta så mycket jag bara kan av den veckan.
 
Idag har lill-donnan varit ganska så lugn, bara gett mig några små buffar någon gång, men jag känner att hon har ändrat ställning och sparkar nog på moderkakan så då blir det ju en del stötdämpning. I natt blev jag där emot väckt av arga sparkar när jag ändrade sovställning, tydligen något som inte alls var populärt. 
 
Har börjat känna av mina fogar igen idag när jag går lite för fort på jobbet. Kanske dags att göra ytterligare ett besök hos min kära syster och se ifall hon kan rätta till det den här gången med, eller om det nu är så att jag får leva med det. Den senaste veckna har magen växt så det knakar, och jag känner hur hela kroppen förändras. Det går väldigt fort nu men det är ju så mysigt. 
 
Svärföräldrarna var hos oss igår och hjälpte till med att flytta ut lite möbler från vårt sovrum så nu kan vi göra en fin babyhörna där. Har redan boat lite med en fin gammal stol, ny matta, en blomma och lite söta filtar som knodden redan fått. Vi fick också hjälp med att sätta upp skötbordet i badrummet, vilket blev helt perfekt, nu väntar vi bara på att du ska komma till oss vår efterlängtade och älskade lilla flicka!

Kommentarer
Postat av: Miffe78

Min läkare sa så här; efter v 25 ska man känna 10 fosterrörelser/2 timmar. Gör man inte det kan man testa att socker-chocka barnet, dvs äta något sött. Om det efter två omgångar sockerintag fortfarande inte rör sig ska man absolut åka in akut, inget att fundera på!

Vi fick dåliga siffror på vårt kvadrupeltest (enbart blodprovet), risk för downs 1:156. Krävde ett läkarUL istället för fostervattensprov o där såg allt bra ut, så nu har vi beslutat oss för att strunta i Fvp o istället hoppas på att barnet är friskt. Det finns ju så mycket annat som kan gå fel ändå... Och risken för missfall vid Fvp är ju högre än de 0,46 som våra siffror innebär. Dessutom är risken vid 35 år redan 1:250...

Svar: Man kan ju bekymra sig för mindre...Nu är jag ju inte förbi v 25 än utan går imorgon in i v 22, så detta innebär att jag kan vara lugn? antar jag. Man hör och läser så många olika rön från olika sidor. På vissa ställen står det att man ska känna tre till fyra sparkepisoder om dagen.
Tycker att ni gör helt rätt i att strunta i fvp, sannolikheten att ert barn blir friskt är ju ändå stor. Tycker det är ett klokt val :)

Kram!
Mot ett liv

2013-07-08 @ 20:29:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0