Dålig natt

Idag är ingen bra dag, jag har haft en förkylning som legat och grott nu ett tag och idag verkar den helt ha tagit över mig. Illamåendet står mig upp i halsen och natten bjöd inte på speciellt mycket sömn. Hade mycket oroliga drömmar om att både det ena och andra gick fel med knodden, så jag vaknade flera gånger med händerna över magen för att skydda det lilla livet.
 
Till saken hör att jag har lång dag på jobbet imorgon, jag ska jobba från halv tio fram till 8 eller 9 på kvällen. Jag är i alla fall inte själv men det är ändå en väldigt lång dag. Hoppas att jag kan ta mig igenom den och inte behöver stanna hemma för det finns ingen som kan täcka upp för mig. 
 
Helgen har varit trevligt, vi hade födelsedagskalas för mig och av min fina mamma fick jag smycket från barnlängtan, det pryder nu så fint mitt armband och vittnar om vår kamp för de som förstår innebörden. Känns lite spännande ifall man ser någon annan som bär det. 
Jag och maken har pratat om att åka till Ullared i helgen för att köpa lite saker till bebisen. Så fort jag tänker på sånt eller planerar att börja fixa inför knoddens ankomst så kommer de elaka tankarna. Vi kanske bör vänta till efter RUL för att se att saker verkligen är bra. Jag kan inte bara leva på de fina hjärtljud och sparkar som vi hörde förra veckan, för det har ju gått en vecka och mycket kan ha hänt.
Usch, vad jag känner att jag bara svamlar, men jag vågar inte ta ut något i förskott. Det är inte så att jag inte njuter av min graviditet, jag älskar verkligen min magen och tycker det är så fint att se den växa. Men samtidigt är jag livrädd att det ska hända vår lilla skatt något.

Kommentarer
Postat av: Julia

Hej! Jag har läst din blogg sedan jag var i Malaysia och du fick ett positivt graviditetstest. Ett sent grattis! Är ny på det här och har mest läst bloggar I tystnad. Sen dess har jag tänkt på dig när jag tvivlat på att det ska gå på första försöket. Att det faktiskt kan gå, och idag fick jag ett positivt test! Tack för att du ger hopp!

Svar: Grattis till det fina pluset! Det kan faktiskt gå på första försöket fast än deg är svårt att tro. Hoppas att er lilla knodd mår bra och har gosat in sig :-) Kram
K
Mot ett liv

2013-06-04 @ 09:36:04
URL: http://komhitpyret.blogg.se
Postat av: Miffe78

Å suck, varför kan vi inte bara glädjas åt livet i magen...? Du är precis som jag, orolig och nojig. Tänk om man bara kunde känna att så länge motsatsen inte bevisats så är allt bra. Jag var på UL igår, v. 13+1 och såg en livlig liten krabat. Så idag känner jag mig hyfsat lugn. Men jag vet att ganska snart kommer jag att börja hyperventilera innan jag ska gå på toaletten igen, av rädsla för att få se saker jag inte vill se. Så här kände jag inte alls med mitt första barn och jag känner så med er som inte får leva i det rosenskimmer man känner när man är gravid och lyckligt ovetande om barnlöshet, missfall, IVF osv.

Men du, nu peppar vi upp oss, detta SKA gå bra!!!

Svar: Känner mig helt knäpp när jag inte kan njuta av den växande magen. Utan analyserar minst lilla smärta, är det växtvärk eller början på ett sen missfall. Tror det är svårt för folk att förstå att vi känner som vi gör. Som tur är har jag en make som är hur lugn som helst, han skäller på mig när jag oroar mig för mycket. Det ska gå bra så nu till helgen ska vi handla bebissaker. Kram
K
Mot ett liv

2013-06-05 @ 11:59:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0