Kluven

Imorgon är det exakt en vecka kvar till vårt ultraljud, tänkte fira det med att skriva upp det på schemat på jobb som lite info om att jag måste gå ifrån. Det är ju inte så långt vi måste ta oss då vi har gångavstånd på 5 min till kvinnokliniken från jobbet.
 
Har tecknat gravidförsäkring, hade inte tänkt göra det från första början då det känns lite som att alla bara vill kunna ta betalt så mycket som möjligt. Men när jag läst på lite och hört runt så verkade det ändå som något man behöver ifall knodden skulle komma till världen för tidigt. Mest för att man ska kunna försäkra bebisen efter födseln om den blir prematur. 
 
Jag har också fastnat i en knivig sits då jag fick ett mejl om ett erbjudande om en doktorandtjänst. Om jag väljer att tacka ja till den måste jag säga upp mig från mitt jobb då jag inte direkt kommer att få tjänstledigt i 4 år. Frågan är hur livet som doktorand går ihop med livet som småbarnsförälder, men en start som föräldraledig. Det är ett väldigt stort beslut som jag måste fundera över innan jag bestämmer mig. Varför ska det vara så jobbigt att fatta beslut?

Kommentarer
Postat av: Miffe78

Ang doktorandtjänsten;
Vilket svårt beslut att fatta! Och vilken chans att få! När jag tänker tillbaka på mina universitetsstudier och hur det skulle varit att kombinera dem med min sons första år så känns det onekligen ganska tufft... Och efter vad du gått igenom vill du så klart dessutom sätta ditt barn i första rummet, alltid. Men allt går om man bara vill! Svårt att råda, du måste följa hjärtat!

Tips om BH:ar; jag köpte några amnings-BH:ar på Lindex som är supersköna. Sådana måste man ändå ha senare och nu hinner man "använda in" dem så de sitter bra när det är dax för amning.

Jag har varit och lämnat blodprov idag för att få en riskbedömning av Downs syndrom och missbildningar. KUB erbjuder de inte här i Blekinge. Känns nervöst inför resultatet, för vad gör man om det visar en hög risk...?

Svar: Det blev inget med doktorandtjänsten då den skulle tillsättas redan till hösten och inte kunde skjutas upp ett år. Dom lovade dock att ha mig i åtanke gällande kommande tjänster så det känns bra i alla fall.
Amningsbh har jag inte tänkt på, tack på tipset! Om nackspalten och allt såg bra ut så får du säkert jättefina siffror, men jag förstår att det är nervöst.
Kram
K
Mot ett liv

2013-06-18 @ 10:54:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0