Draken

Den tittade fram idag igen, och nu var det fruktansvärt olämpligt nämligen på jobbet. Blev så irriterad på min kollega och sen på vårt möte att jag riktigt fick bita mig i tungan för att inte säga något argt eller olämpligt. Tycker inte om att hormonerna är så opålitliga.
 
Jag är nästan lite vidskeplig av mig vad gäller hela den här karusellen, men jag bokade faktiskt en tid på MVC nu som infaller två dagar efter vårt ultraljud. Hoppas att det inte för otur med sig och att knodden har det bra med ett fint hjärta som slår. Om lite mer än en vecka får vi se. Hoppas!

Kommentarer
Postat av: S

Hej, äggplock idag och utav 18 blåsor kom det 8 ägg. Lite i minsta laget för så många blåsor men generellt sett är det bra. Mådde skit efteråt, fick dropp. På ons em ska vi tillbaka för insättning. Så nu får vi hoppas att dom har det kul i skålen :) skönt att det flyter på för dig även om hormonerna sprudlar. Kram s

Svar: 8 ägg är ju hur bra som helst, det kan ju bli 8 fantastiska embryon :-) Håller tummarna för att de har roligt och att det finns ett väldigt fint embryo till dig imorgon. Usch vad tråkigt att du mådde så dåligt, hur är det med magen då? är den ond?
Kram
K
Mot ett liv

2013-03-25 @ 19:16:37
Postat av: Anonym

Ja hoppas att allt går bra! För det kan bli lite jobbigt att ringa MVC och berätta att du inte kan komma och varför.

Svar: Det skulle vara hemskt, men det som är lite bra är att jag valt en MVC där man både kan boka och avboka sina besök via nätet. Hoppas verkligen att vi inte ska behöva avboka, men om olyckan skulle vara framme så behöver jag i alla fall inte prata med dom.Kram
K
Mot ett liv

2013-03-26 @ 08:14:17
Postat av: Lisa

Jag vet exakt hur du känner dig! Väntan på ultraljudet är den värsta väntan av dom alla! Inte ens ruvardagarna är så jobbiga tycker jag. Hoppas ni har eran tid snart och att allt går bra! Kram kram

Svar: Den väntan går så långsamt, imorgon är det exakt en vecka kvar. Tur att påsken kommer mellan så att man har en massa släktmiddagar och annat att sysselsätta sig med.Kram
K
Mot ett liv

2013-03-26 @ 08:15:04
Postat av: Tove

Den där Draken ja- den känner jag till. Bodde hos frugan i början av graviditeten och jag kan bara hoppas att den för dig, liksom för henne, avtar allt efter att veckorna går.. Och hur som så har du världens bästa ursäkt för att ha en drake på besök. Ivf är fan inte enkelt ;)
Lycka till, kram

Svar: Nej, men risken kändes lite stor när jag var så nära att skälla till på chefen, kanske inte det bästa man kan göra. Jag hoppas att det arga humöret minskar snart så att maken slipper ta så många smällar. Ungefär hur länge bodde den hos frugan?
Kram
K
Mot ett liv

2013-03-26 @ 12:31:21
URL: http://www.solblogg13.devote.se
Postat av: Linda

Så skönt att läsa att jag inte är den enda med ett jäkla humör! :-)
Nu är en fb grupp fixad iaf. Säg till om ni är intresserade att vara med! :-) Kram

Svar: Känner samma här!Har outat det mer i ett inlägg, hoppas att vi blir många :)
Kram
K
Mot ett liv

2013-03-26 @ 18:58:34
Postat av: Tove

Ja du, Draken bodde hos frugan till ungefär v. 14. Sedan dess kommer den bara och hälsar på då och då :)

Svar: Okej så då vet jag ungefär var jag också kan landa. Då får maken helt enkelt stå ut lite till ;)Kram
K
Mot ett liv

2013-03-27 @ 07:02:35
URL: http://www.solblogg13.devote.se
Postat av: Fertilitetsresa

Håller tummarna!! :)

Svar: Tack!Det gör vi med hela tiden, har fått lite mage, helt underbart men jag vill ju inte att andra ska se det än.
Kram
K
Mot ett liv

2013-03-27 @ 10:19:25
URL: http://fertilitetsresa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0