Overkligt

Jag kan fortfarande inte riktigt förstå att jag är gravid, det finns faktiskt ett litet embryo som växer där inne. Jag kan verkligen inte fatta det. Så som vi har kämpat och längtat under så lång tid, nu är förhoppningsvis den här pärsen över för den här gången. Men det känns konstigt, när vi i två år har jobbat i vad som känns som konstant motvind, inte behöva göra det längre. I alla fall inte just nu. Det känns konstigt att inte vänta på att mensen ska komma, sprutor som ska sättas och ägg som ska plockas. Vi har hela tiden haft någon undersökning vi gått och väntat på. 
 
Jag är nästan skräckslagen varje gång jag är i omklädningsrummet på jobbet och ska byta om till arbetskläder. För min svullna mage ser verkligen ut som världens gravidmage. Är så rädd för att någon ska fråga när den ska komma. Vad ska jag svara på den frågan? Jag är i vecka 4...
Tror inte det va, speciellt inte eftersom att djungeltelegrafen går väldigt flitigt på mitt jobb. Tog större kläder idag så att ingen ska riskera att se magen. Där emot känns det som om jag vaggar fram i korridorerna då magmusklerna gör väldigt ont när jag reser mig upp och går efter att ha suttit ner en stund. Känns som om jag går helt framåt böjd, men jag kan ju hoppas på att ingen märker något.

Kommentarer
Postat av: Fertilitetsresa

Underbart, underbart, underbart! Vilken lycka och så välförtjänt!! Bra att du försöker njuta, man får låta tankarna "löpa amok", tänk så många gånger du inte kunnat göra det? NU kan du så låt dig göra det :)
Grattis och lycka till!!
Kramar

Svar: Tankarna löper väldigt mycket amok, både hur vi ska lösa skötbordet, ny tvättmaskin och allt. Så många gånger när mensen varit en dag sen som man gläntat lite på dörren, för att sen få den i ansiktet. Nu verkar det som om den har öppnats för oss. Nu önskar jag bara så mycket att det ska gå för er med.
Kram
K
Mot ett liv

2013-03-16 @ 10:36:20
URL: http://fertilitetsresa.blogg.se
Postat av: SH

Säg bara att du har fått en infection och du nu äter antibiotika och att det gör din mage stor, det funkar tvåfalt eftersom du inte heller kan dricka alkolhol när du äter antibiotika så om ni går ut efter jobbet finns det en anledning till att du tar en cola istället för en öl :)

lycka till!!!

Svar: Jag löste det med att köpa en ny klänning, som bara hänger :) Man kunde inte ens skymta magen. Sen hade vi tagit bilen också, och det råkade ju bara vara min tur att köra ;)Kram
K
Mot ett liv

2013-03-16 @ 10:47:57
Postat av: AJ

Jag är så lycklig över eran glädje, det måste kännas helt underbart❤❤❤❤

Svar: Det gör det verkligen! Känns lite som om det inte är på riktigt.Kram
K
Mot ett liv

2013-03-16 @ 13:59:59
URL: http://pvgendit.blogg.se
Postat av: Fertilitetsresa

Så underbart! Jag hoppas verkligen att du kan njuta av din graviditet!! Tänk, du ska bli mamma :)

Svar: Ja, det är helt fantastiskt. Det känns overkligt att tänka att jag ska bli mamma :)Kram
K
Mot ett liv

2013-03-16 @ 17:26:59
URL: http://fertilitetsresa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0