RD 1

Ja, idag är det ruvardag ett eller faktiskt ett och en halv. Nu ska det lilla embryot förhoppningsvis bestå av 8 celler och trivas som fisken i vattnet. Jag har varit på jobb och jobbat som vanligt. Har till och med vissa stunder glömt bort att jag ruvar. Det känns bara som om man väntar på nästa steg, förutom att en saftig summan drogs från kontot igår. 
 
Min kollega som vet om hela historien ritade ett stort rosa kryss i almanackan då han är stensäker på att detta kommer att gå vägen, när jag själv ibland tvivlar lite. De gångerna jag kommit på att knodden faktiskt är där har jag sagt åt den på skarpen att stanna. 
 
Har mått rätt bra fysiskt idag, lite ömmande i livmodern bara. Håller också stenkoll på symptom på överstimulering, är jag svullen eller blir jag andfådd när jag går i trappor, man kan verkligen analysera sönder saker. 
 
Tycker dock att vagitorierna inte är så kul (ursäkta beskrivningen). Men det är ju inte speciellt mysigt när en del bestämmer sig för att rinna ut i form av någon märklig massa. Men det är ju nästan ett I-landsproblem ;) 
 
Ikväll har pappa med sambo varit här och vi har spelat kort, ätit gott och druckit vin (alkoholfritt till mig och körande pappa). Han önskade oss lycka till med det lilla embryot <3

Kommentarer
Postat av: Linda

Håller med dig till fullo ang vagitorierna! Hua,det var ingen rolig historia,det rinner ju ut i tid och otid. Blä! Men vad gör man inte för att hjälpa till att allt detta ska gå vägen. :-) Ruva på och må bra nu! :-) Kram

Svar: Nej, det är verkligen inte kul. Speciellt inte när jag varje gång tror att det är mensen som kommer. Jag ska göra mitt bästa med ruvandet :) Kram
K
Mot ett liv

2013-03-02 @ 08:25:50
Postat av: Mary

Vagitorierna ja, vet inte om du kör Lutinus eller Crinone, men oavsett så är det inte roligt. Det tycker ingen haha!

Svar: Lutinus har jag, inte skoj alls, massor med biverkningar får jag också.Kram
K
Mot ett liv

2013-03-04 @ 09:31:12
URL: http://saintmaryslog.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0