Slut på medicinerna

Nu har jag tagit min sista progesterontablett, kan säga att det är blandade känslor. Det ska bli skönt att slippa de äckliga flytningarna och den kraftiga åtgången på trosskydd, samtidigt är jag livrädd för att sluta, dom har varit lite min säkerhet, det som får knodden att stanna kvar. 
Tänk så producerar min kropp inte tillräckligt på egen hand, eller att det är dom som fått mensen att utebli. Detta är fortfarande lite overkligt, jag kan inte låta mig själv vara 100 % lycklig förränn jag sett ett pickande hjärta på VUL.
 
Längtar så tills dess, förhoppningsvis är detta den näst sista väntan. Hemskt vad man i vår situation räknar ner till en massa saker. Hoppas så att vi snart bara får njuta och leva i nuet utan att hela tiden behöva vänta.

Kommentarer
Postat av: Jennie

Håller bägge mina tummar att ni får se tickande hjärta:) kram

Svar: Tack, de extra tummarna har ju hjälpt oss innan så vi hoppas på ännu ett positivt besked. Men vi får snällt vänta till efter påsk. Kram
K
Mot ett liv

2013-03-20 @ 20:17:30
URL: http://onskanomattblitre.blogg.se
Postat av: Linda

Förstår att det känns lite nervöst,men det kommer å gå bra. Knodden har gosat in sig ordentligt nu så den stannar! :-) När ska du/ni göra ultraljud?
På lördag är det dags för mig att göra gravtest,hoppas hoppas hoppas det blir ett +. Mensen lyser fortfarande med sin frånvaro så det känns ju positivt iaf. Kram

Svar: Det hoppas jag verkligen, ultraljudet har vi tid för den 3e april så efter påskhelgen. Det ska bli spännande men samtidigt lite nervöst. Det låter ju väldigt bra att mensen håller sig borta :-) Hoppas att den stannar borta länge. Jag håller tummarna för att du får ett härligt plus på lördag.
Kram
K
Mot ett liv

2013-03-20 @ 21:34:43
Postat av: Linda

Jag förstår precis din nervositet inför ultraljudet,jag var också jätte nervös. Och med tanke på hur det gick för oss första gången så kommer det väl säkert vara ännu mer nervöst inför nästa ultraljud. Hua,nej men nu ska vi tänka positivt. :-)

Jag funderade på en sak. Vi är ju en del som följer din blogg och en massa andra IVF bloggar. Jag tänkte om man kanske ska ordna en sluten grupp på facebook där man lätt kan skriva till varann och följa varann. Vad tror du om de? Eller är det kanske många som vill vara anonyma?

Svar: Känner att jag precis dom många andra har blivit väldigt försiktig med att hoppas. Men positiva tankar måste finnas där. Jag kommer gärna lite närmre andra ivfare, några har ju dragit ihop en fika, men då måste man ju finna sig på samma plats.
Kram
K
Mot ett liv

2013-03-21 @ 07:50:54
Postat av: Önskan om ett barn

Förstår dig så väl, har själv VUL på måndag, och har sedan testdagen räknat på konstiga vis så det hela känns kortare. Att det bara är 25 dagar kvar :P eller att inte nu på måndag, och inte måndagen efter det, men måndagen efter det, då är det dags :)

Haha, allt för att lura sin hjärna!

Håller alla tummar att ni får se ett litet underbart tickande hjärta!
Kram

Svar: Haha, har dina försök lyckats? Vad härligt med vul nu, hoppas att allt ser fint ut. Hoppas så på att vi får se ett litet hjärta, för det kommer att få mitt att smälta. Kram
K
Mot ett liv

2013-03-21 @ 10:50:15
URL: http://onskanomettbarn.spotlife.se
Postat av: Mary

Jag har verkligen kluvna tankar om progesterontabletter. Man vill ha hjälp så gott det går att en knodd ska stanna kvar. Men man vill inte att det ska simulera en graviditet bara genom att fördröja mensen.

När är det du har tid för att få se det pickande hjärtat då?

Svar: Nästa allt i den här karusellen gör en kluven. Jag har slutat helt idag, kom på att det är lika bra. För en gång skull ska jag lita på min kropp. Vi har tid för vul den 3e april.
Kram
K
Mot ett liv

2013-03-21 @ 12:51:13
URL: http://saintmaryslog.wordpress.com
Postat av: Mary

Åh vad härligt att se fram emot ett VUL efter påsk! Kram!

Svar: Det är väldigt härligt, längtar så. Har nog aldrig önskat så mycket att en helg skulle gå fort och vara över, haha.Kram
K
Mot ett liv

2013-03-22 @ 08:35:41
URL: http://saintmaryslog.wordpress.com
Postat av: Önskan om ett barn

Nja.. Det tror jag inte det gjorde, men det kändes lättare haha!

Men nu kan jag ju säga att på måndag, eller efter helgen, då ska vi till kliniken :) kram

Svar: Då hade det ju någon effekt i alla fall :)Kram
K
Mot ett liv

2013-03-22 @ 10:52:54
URL: http://onskanomettbarn.spotlife.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0