40+4

Idag har varit en dålig dag. Kroppens gamla känslor och reaktioner på väntan infinner sig igen. Jag överanalyserar varje litet tecken på att något är på gång eller kan tänkas hända. Jag kan ju inte jämföra detta med väntan under behandlingen även fast de är lite samma känslor som kommer upp igen. Jag blir så arg på min kropp att dessa känslor kommer tillbaks igen för nu väntar vi ju på bebisen, jag ska vara glad!
Hade gråtanfall hela förmiddagen över att hon inte vill komma ut och för att jag blivit väldigt rädd för plötslig spädbarnsdöd i magen.

Lillan, kom ut innan mamma blir ett hormonellt och mentalt vrak.

Kommentarer
Postat av: Votivi filii

Hon kommer nog snart, det är bara det att hon trivs bra där inne i värmen. Och vem klandrar henne nu när det börjar bli kallt och ruggit ute.
Kram

Svar: Nej det är sant, jag hade nog också valt att stanna kvar i värmen :-) Kram
Mot ett liv

2013-11-23 @ 22:38:41
URL: http://votivifilii.blogspot.se/
Postat av: Camilla

Såg din kommentar på Libras och att du gått 4 dagar över tiden. Då gick jag in för att se om det kommit något bebis.
Hoppas att det sätter igång snart och lycka till!

Svar: Hon är fortfarande kvar i magen och myser. Vi hoppas också på att hon vill komma ut och träffa oss snart. Kram!
Mot ett liv

2013-11-24 @ 06:55:32
URL: http://omlivetefter.blogspot.se
Postat av: Therese

Det är fruktansvärt segt i slutet. Man är mentalt slut. Jag födde min lille i lördags i v 37+6. Förlossningen gick bra men det var mkt mer intensivt med barn nr 2. Första barnet tog 33 timmar från första värk till hon var ute. Nu var det 11 timmar från första värk till han var ute. Snart kommer bebisen. Svårt att tro men det startar när som helst nu. Du är en tickande bebisbomb. Kram Therese

Svar: Ja, mentalt slut var en bra liknelse. Nu har jag kommit in i någon form av likgiltighet nästan. Är säker på att jag ska gå på nästa besök hos barnmorskan också och börjar tro att jag måste bli igångsatt för att hon ska komma ut. Det var en lång första förlossning måste jag säga. Tycker att bebisbomben kan explodera snart ;-)
Kram
K
Mot ett liv

2013-11-25 @ 09:18:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0