vecka 38+2

Det är en lite konstig känsla hur dagarna kan flyta ihop och samtidigt känns det som om tiden går så långsamt. Nu är jag ju inne i slutskedet av väntan. Lill-donnan beräknas komma om 12 dagar. Det är underligt att 12 dagar kan kännas så nära men ändå så långt borta. 
Än så länge har jag inte känt något som jag direkt kan koppla till att hon planerar att komma ut till oss tidigare. Många säger att jag ska ställa in mig på att gå över tiden, lätt att säga men så mycket svårare att göra. Idag känns min kropp konstig, rastlös men samtidigt väldigt trött. Just den kombinationen gör det svårt att få ro till att vila. Men jag försöker så gott jag kan för jag vet att kroppen behöver vila upp sig för den kommande förlossningen.
 
När mannen kommer hem från jobbet ska vi åka och hämta hem vagnen! Ska bli så kul att kunna packa skötväskan och pyssla lite. Blir nog en tur till IKEA med om fogarna inte bråkar för mycket. Behöver köpa en soptunna som vi kan kasta blöjor i. Tänk att det skulle vara roligt att köpa sånt.
 
Lilla vackra, älskade bebis, kom till mamma och pappa, vi längtar så efter dig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0