4 veckor kvar

Kan inte riktigt fatta att det är så nära nu, vi som längtat och väntat så länge. I helgen var mamma nere och sydde ett så fint babynest till lillan.




Detta betyder att hon faktiskt kan titta ut redan om två veckor. Det märks på kroppen att det börjar bli tungt nu och jag är mycket tröttare än innan, då jag måste upp och gå på toaletten flera gånger per natt. Tror också att kroppen behöver vila upp sig inför den kommande förlossningen.

Vad vi längtar efter att snart få träffa bort lilla mirakel <3

Kommentarer
Postat av: MIffe78

Ja, det var verkligen ett fint babynest! Jobbar du fortfarande fulltid? Jag funderar på att jobba på tre veckor till, sedan gå ner på halvtid två veckor och ta semester de sista två veckorna innan bf. Känner också att det börjar bli tungt nu, stor förändring varje vecka. Var du på UL i v.32? I Blekinge är det standard med UL i v.32 och v.36 vid IVF:er. Så jag var förra veckan och fick se den lille igen. Fick med oss en fin närbild på ansiktet, häftigt att se!

Svar: Jag jobbar 75% och kommer att höra två veckor till. Här i Skåne hanteras en ivf-graviditet precis på samma sätt som en vanlig, så jag får inga extra kontroller. Anledningen till att jag fick ett extra ul i vecka 32 var att lillans njurar inte såg helt bra u vid RUL. Det har rättat till sig nu :-) då härligt att se de små liven, jag hade gärna gjort ett till, man längtar mer och mer.
Kram
Mot ett liv

2013-10-16 @ 11:49:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0