30+0

Ny vecka igen, tycker att tiden bara rusar fram nu. Vill inte redan att det snart ska vara slut, eller slut är det ju inte utan början på något nytt. Både jag och mannen ser så mycket fram emot det, men är samtidigt osäker på hur det kommer att bli och hur livet kommer att förändras. 
 
Känner nu att jag på allvar börjat fundera på det som varit så avlägset under så lång tid. Den dörren vi låst med dubbla lås, inte vågat glänta på. Den dörren bakom vilken vi låst in all längtan då den blivit för tung att bära. Den dörren har jag nu helt låst upp, klivit in i rummet och sett att det nu är verklighet. Jag ska föda vårt barn, och inom en ganska snar framtid. Själva förlossningen som jag bara vågat spekulera i ibland ska nu bli verklighet. Började skriva på ett förlossningsbrev igår för snart är det på riktigt! 

Kommentarer
Postat av: Mary

Visst är det häfigt, när man känner bebisen sparka och boxa, man fattar att nu kommer det att komma en bebis. Nu är det försent att ångra sig, haha. Nej, inte för att vi någonsin ens tänkt så, men jag relaterar till dina tankar om att framtiden väldigt snart kommer vara så totalt annorlunda från och med nu.
Jag var hos tandhygienisten imorse och vi bokade in en ny tid efteråt om sex månader. Hon sa att när bebisar är så små kan man ta med dom till tandläkaren. Jag tänkte, va?! ska jag ha med mig en bebis till tandis. så konstigt :-)

Kram!

Svar: Tandhygienisten, jag ska till tandläkaren i december och då kommer jag ju att ha med mig vår lilla bebis, det har jag inte tänkt på förrän nu. Vad annorlunda det kommer att bli., det känns som du säger lite konstigt att tänka så.Kram
Mot ett liv

2013-09-11 @ 13:29:13
URL: http://saintmaryslog.wordpress.com
Postat av: AJ

Hur känner du inför din förlossning? Är du nervös? Vad har du för tankar osv? Hade varit skönt och få veta vad andra tycker och hur man förbreder sig inför förlossningen då jag har bildat en skräck bild på hur min förlossning kommer bli.

Svar: Innan var jag väldigt nervös och visste inte vad jag skulle förvänta mig alls. Sen skaffade jag mig och läste Gudrun Abascals bok Att föda. Tyckte den var jättebra, lugnande och informativ. Kan verkligen rekommendera. Jag hade också målat upp ett skräckscenario i mitt huvud som nästan helt försvann efter att jag läst på lite. Jag har också börjat skriva lite på mitt förlossningsbrev, då fick jag sätta mig ner och riktigt tänka efter vad jag vill med smärtlindring och så vidare. Men visst är jag nervös, jag har aldrig fött barn innan så jag har ingen aning om vad jag ska förvänta mig. Kan ju bara fundera ut vad jag förväntar mig av barnmorskan. Vad jag önskar och vad jag är rädd för. Det är jättebra att skriva ner vad man är rädd för i sitt förlossningsbrev, så vet ju barnmorskan vad du behöver extra stöd med.Vad är det du har funderat över?
Kram
Mot ett liv

2013-09-11 @ 18:02:19
URL: http://pvgendit.blogg.se
Postat av: Langtarefterbarn

Himla fint skrivet! :)

Svar: Tack :)
Mot ett liv

2013-09-11 @ 21:24:54
URL: http://langtarefterbarn.wordpress.com
Postat av: AJ

Vart hitta man boken du läser? Den verkar ha hjälpt dig väldigt mycket och fått dig på positiva tankar inför förlossningen. Jag har inte riktigt vågat tänka på förlossningen då jag är så rädd får nästan panik över bara och tänka på det. Men har skrivit in mig på föräldrarträff som börjar i oktober som jag hoppas ska hjälpa mig lite mot min rädsla.

Svar: Jag beställde den på Bokus, i pocket var den inte så dyr. Till och med mannen har börjat läsa den nu så att han också ska känna sig lite säkrare.Föräldraträff är säkert ett jättebra forum för att prata lite mer med andra. Kanske någon där som fått barn innan. I alla fall jag blir lugnare av att ha information och att prata om det. Känns på något sätt som om jag har lite mer kontroll när jag har kunskap :)
Kram
Mot ett liv

2013-09-12 @ 21:06:08
URL: http://pvgendit.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0