Grattis på 2-månadersdagen

Igår var det 2 månader sen vår lilla älskling äntligen kom. Det känns som det var igår och samtidigt som hon alltid varit hos oss. Hon växer så att det knakar och jag tycker redan att hon blivit stor. Snart uppe i 6 kilo börjar hon bli tung att bära med en hand och jag längtar lite efter att hon blir så stabil i nacken så att hon kan sitta framåtvänd i bärselen då hon vill ha koll på allt som händer.

Vi gjorde tillsammans första besöket på jobbet igår. Då jag och mannen jobbar på samma avdelning var det många som ville titta, känna och klämma lite. Även fast hon var trött så charmade hon alla med sina stora leenden.

Att jag börjat lära känna lite fler med småbarn är så skönt då jag en period kände mig väldigt ensam. Har inga nära vänner som är föräldralediga med smått, utan de har antingen större barn eller inga alls än.

Kommentarer
Postat av: Fiffig

Oj oj, sex kilo snart! Vår lilla dam föddes ju dagen innan om jag inte minns fel, hon vägde 3790 g på kollen igår.. Fast hon var ju lite mindre i början.

Jag tror det är en riktigt rolig tid vi har framför oss. När de mer och mer utvecklar sina små personligheter.

Kram!

Svar: Ja vår donna vägde ju 3990g när hon föddes. Jag tror precis som du att vi har en väldigt rolig tid framför oss. Kram till dig och din lilla tjej!
Mot ett liv

2014-01-30 @ 09:52:27
URL: http://fiffig.bloggo.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0