Magknip

Har haft en lite kämpig natt. Det har varit mycket knorrande och magknip, när hon har magknip vill hon äta hela tiden och då får magen ingen chans att lugna ner sig vilket ger mer magknip. Det gör så ont i mammahjärtat när lillan gråter över magen, och att inte ge henne mat för tätt.
Så ingen av oss fick sova speciellt mycket. Freja somnade för en timme sedan på mage på golvet, men då vågar jag inte vila för jag nojar över att hon ska sluta andas och måste ha koll.
Det är tur att det finns kaffe.

Kommentarer
Postat av: AJ

Har du testat ge henne nappen? Det kan hjälpa och lugna ner dom när de vill suga, jag var också väldigt nojig över att lägga min son på magen men när jag såg att mådde bra av det så började släppa, du kan testa ha henne i din säng på magen och ligga vid henne så slipper du oroa dig över att hon ska andas.

Svar: Napp har hon och den tar hon på natten men brukar spotta ut/tappa den när hon är orolig. Det var ett bra tips, hon brukar somna långt mage mot mage med mig när jag ammar på natten (ligger då på sidan) men tycker hon hamnar långt ner Då och är rädd att dra täcket över henne, men men ska kanske prova att ha henne högre upp. Kram
Mot ett liv

2014-01-27 @ 10:44:55
URL: http://pvgendit.blogg.se
Postat av: AJ

Kan förstå att du är rädd men om de skulle hända att täcket drar över henne så brukar de oftast skrika. Annars kan ni ha varsin täcke. Hoppas att hon blir bra igen

Svar: Det verkar bara varit något tillfälligt, och i natt sov hon mage mot mage med mig mellan 04 och 07.30,så mysigt. Kram
Mot ett liv

2014-01-28 @ 10:07:33
URL: http://pvgendit.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0